tessahaggie.reismee.nl

tweede week

Hoi,

Weer een leuk weekje achter de rug. We hebben eerste lekker gebowld ipv voetballen, dit was om elkaar nog meer te leren kennen. In deze week zijn we op veel plaatsten geweest zijn bij een kindertehuis geweest waar kinderen zitten die HIV/AIDS besmet zijn. De meeste kinderen zijn afgestoten door de ouders. We zijn daarna naar Klein Skool geweest daar was het net zo indruk wekkend. We waren aan het wachten op de directeur zodat zij ons kon rondleiden in het gebouw. We mochten het schoolplein op lopen. We liepen het schoolplein op en al de kinderen kwamen om ons heen staan. Dit was heel indruk wekkend want ze gingen aan je zitten en ze gaven allemaal knuffels uit het niets.

De volgende dag zijn we naar een andere school gegaan daar weet ik helaas de naam niet meer van. We kwamen daar en eigenlijk al op de parkeer plaats waren er al kinderen die al contact zochten met ons. Ze wouden meteen al een high 5, box en een knuffel. Wij gingen naar de juf en de juf zei meteen. Oo ik ga de kinderen halen dan kunnen jullie sport lessen geven en wij dachten nu al pff dat is wel heel snel. We hebben een estafette gedaan en de kinderen waren helemaal enthousiast.

We zijn ook nog naar een psychiatrische in richting geweest waar mensen of een verslaving hebben of een terug vallen hebben gekregen. Wij mochten daar rond kijken en wat de mensen daar doen, ze hadden bijvoorbeeld een werkplaats waar dingen van hout werd gemaakt en ze deden iets met ijzer en daarmee maakte ze kleine strookjes van en die knipte ze af.

We zijn ook nog even bij Walmer Park gaan kijken om wat te shoppen voor dingen die we nodig hadden zoals ik had alleen me rugzak mee dus heb ik daar even een jute handtas gekocht.

Dit weekend zijn we in Addo geweest naar een nationaal Elephant park. Daar mooie foto's gemaakt van de olifanten en de zebra's en everzwijnen. Ze hebben daar ook leeuwen maar die hebben we niet gezien

Dit weekend zijn we ook naar Kragga Kamma Game geweest. Daar hebben we giraffen, neushoorns, cheeta's, buffels en verschillende herten gezien. Dit park was wel anders dan het olifanten park. We hebben ook een soort festival mee gemaakt. Meisjes en jongens maakte toen hun eigen muziek met zelf gemaakte instrumenten aan de voeten en armen. Had daar een lekker een beker met slush.

Dit was deze week al weer. Het gaat allemaal veel te snel.